Hoe belangrijk is de zon in het klimaat en kanker?

Hoe belangrijk is de zon in het klimaat en kanker?

Hoewel blootstelling aan de zon gedemoniseerd is door dermatologen en genegeerd door klimaatveranderings-deskundigen?, is het essentieel als je kanker wilt voorkomen.

Optimale vitamine D-niveaus zijn van cruciaal belang om uw risico op invasieve kankers te verminderen. Onderzoekers van UC San Diego ontdekten dat vitamine D-niveaus van 48 ng/mL of hoger werden gekoppeld aan een vermindering van 67 procent van het kankerrisico in vergelijking met die waarvan de niveaus 20 ng/mL of minder waren.

Studies hebben aangetoond dat een hogere blootstelling aan de zon gedurende je hele leven gekoppeld is aan een 70 procent lager risico op het ontwikkelen van borstkanker. In 2018 onthulde het British Medical Journal dat hoge vitamine D-niveaus geassocieerd werden met een vermindering van het risico op kanker van 20 procent als het ging om leverkanker.

Astrofysici begrijpen de zon, mainstream ”klimaatwetenschappers” niet en ook het medische industriële complex, dat al vele jaren een niveau van 20 ng/mL aanbeveelt als “ideaal”. Het is hetzelfde verhaal met vitamine C. Medische aanbevelingen zijn voldoende om scheurbuik te voorkomen, maar niet hoog genoeg om vaatziekten te voorkomen. Hetzelfde verhaal met jodium.

Uit een studie bleek dat Amerikaanse vrouwen met eierstokkanker vier keer meer kans hadden om lage vitamine D-bloedspiegels te hebben bij vrouwen zonder eierstokkanker. Deze studie vergeleek vitamine D-niveaus groter dan 23 ng/mL (58 nmol/L) met lagere niveaus.

Iedereen weet dat de meeste reguliere artsen haast niets weten over voeding (geef medische scholen en hun leraren de schuld), maar ze moeten op zijn minst begrijpen dat 20 ng/mL redelijk is als botgezondheid onze enige zorg is, maar het is niet genoeg om kanker te voorkomen.

Klimaatverandering, (afkoeling) leidt misschien niet tot kanker, maar als het onze blootstelling aan de zon vermindert, zal het er wel toe kunnen leiden. Koude vochtige omstandigheden zijn schadelijk voor onze gezondheid en vereisen speciale behandelingen, maar er is niet nagedacht over hoe toenemende wolkendekking, neerslag en geoengineering (ontworpen om de zonnestralen verder te blokkeren) het risico op kanker bij ons en onze dierbaren zal verhogen.

Ziekte is geen vergissing, het is een natuurlijk gevolg van vele factoren die samenkomen en waarover we niet allemaal controle hebben. We kunnen het klimaat niet onder controle houden, hoewel er mensen zijn die fantasieën hebben om dat te doen en ons daarvoor te laten betalen met koolstofheffingen. We kunnen het weer niet onder controle houden en soms is er weken of zelfs maandenlang geen zon, maar we kunnen wel voldoende vitamine D in voldoende hoeveelheden innemen om niet ziek te worden.

Ziekte is vaak een gevolg van fouten die we in het verleden hebben gemaakt en die we nu en in de toekomst moeten rechtzetten. Ziekte is vaak een kwestie van onwetendheid, want de meesten van ons zijn zich niet eens bewust van wat we verkeerd doen, zodat we de dingen goed kunnen gaan doen en onze artsen helpen hier niet bij. In feite kwetsen ze ons vaak boven alle redelijkheid.

De zon is een primaire speler in klimaat en gezondheid, dus het is geen goed idee om de zon te negeren of te vermijden. Ocasio-Cortez’s “Green New Deal” roept op tot het creëren van een Huiscommissie om wetgeving op te stellen om de ”opwarming” van de aarde te bestrijden en de Amerikaanse economie om te zetten in iets wat lijkt op wat Vermont Sen. Bernie Sanders voor ogen heeft.

Democraten zullen in 2019 de controle over het Huis overnemen en velen willen dat de ”opwarming” van de aarde een centraal onderdeel van hun agenda wordt. Het is onwaarschijnlijk dat republikeinen in welke vorm dan ook mee zullen gaan met een green deal en er ontstaan zelfs scheuren onder Democraten over klimaatbeleid.

Democraten zijn zelfmoord aan het plegen binnen hun partij omdat we in plaats daarvan eigenlijk Global Cooling (Koude Klimaatverandering) hebben. Het is de koude klimaatverandering en niet de door de mens veroorzaakte opwarming van de aarde waar we mee te maken hebben, maar het maakt niet uit wat u denkt, overweeg of de volgende aanbevelingen over vitamine D voor jouw belangrijk zijn om te weten.

De verantwoordelijke

De moderne geneeskunde is in feite net zo verantwoordelijk als elke andere factor die ertoe leidt dat we de ”oorlog” tegen kanker verliezen, en politici zullen verantwoordelijk zijn voor ongelooflijke hoeveelheden sterfgevallen en ziekten die ons afleiden van alle voorbereidingen voor de toenemende kou die de groeiseizoenen en daarmee de landbouwproductie zullen verkorten.

“Een nieuw koeltijdperk zou een ravage aanrichten aan de wereldvoedselvoorziening, en degenen die afhankelijk zijn van onbetrouwbare wind/zonne-energie zullen hun keuzes betreuren”, schrijft Viv Forbes.

Voor de meeste mensen vandaag de dag is het antwoord nee, je krijgt niet genoeg vitamine D. Een nieuwe studie heeft uitgewezen dat het aantal mensen dat gediagnosticeerd is met vitamine D-deficiëntie verdrievoudigd is van 2008 tot 2010 in de Verenigde Staten. In Europa is het niet veel anders. Sommige onderzoekers geloven dat tot 75% van de bevolking niet genoeg vitamine D krijgt (niveaus onder de 15 ng/ml).

”Zonlicht domineert de chemie van het bloed. Mensen die weinig of geen zonlicht krijgen, hebben niet dezelfde rijkdom en roodheid van het bloed als mensen die veel zonlicht veiligstellen. Er is geen weefsel of functie in het lichaam die niet gebaat is bij regelmatig en oordeelkundig zonnebaden”. Herbert M. Shelton

Sommige experten vinden die hoeveelheid echter aan de lage kant. Volgens de Dietary Guidelines for Americans (2005) is 80 nmol/l ideaal, een stuk hoger dus. Een niveau in het bloed lager dan 11 ng/ml (27,5 nmol / L) wijst op een tekort aan vitamine D bij baby’s, pasgeborenen en jonge kinderen (ref. 2).
Het Amerikaanse Institute of Medicine of the National Academies heeft een tabel opgesteld met de aanbevolen dagelijkse inname van vitamine D, in de veronderstelling dat er geen vitamine D3 in de huid wordt aangemaakt door blootstelling aan de zon:


μg = microgram; 1 μg = 40 International Units (IU)

De Dietary Guidelines for Americans (2005) stelt voor dat senioren, mensen met een donkere huid en iedereen die onvoldoende aan het zonlicht wordt blootgesteld, extra vitamine D opnemen via vitamine D-verrijkte voedingsmiddelen of supplementen. Het risico dat we te weinig vitamine D binnenkrijgen, is groter dan het risico op een teveel.

In welke voeding zit vitamine D?

Het is moeilijk om voldoende vitamine D uit uw voeding te halen. Vitamine D is slechts in een aantal producten terug te vinden, en dan nog in kleine hoeveelheden. Volgens studies halen we gemiddeld slechts 20% vitamine D uit onze dagelijkse voeding.
Voedselproducten die vitamine D bevatten zijn:

Vette vis zoals tonijn, makreel en zalm, Producten waar vitamine D aan is toegevoegd zoals sommige zuivelproducten, sinaasappelsap, sojamelk en granen, Runderlever, Kaas en Eigeel. Om op natuurlijke wijze vitamine D aan te maken, volstaat het om je lichaam bloot te stellen aan zonlicht.

Het Institute of Medicine (IOM) adviseert 600 internationale eenheden per dag voor kinderen van 1 jaar tot volwassenen van 70 jaar, en 800 internationale eenheden per dag voor personen ouder dan 70. Vis is de beste optie om voldoende vitamine D uit uw voeding te krijgen. 200 gram gekookte zalm levert 600 internationale eenheden op. Andere voedselproducten die vitamine D bevatten zijn eieren, lever, zuivelproducten, en vruchtensappen waar D aan is toegevoegd.

Overdrijven is echter nooit goed: een overmatige inname van om het even welke voedingsstof, inclusief vitamine D, kan een toxisch effect hebben. Een overmatige blootstelling aan de zon veroorzaakt geen vitamine D-toxiciteit maar verhoogt wel het risico op huidkanker. Meer informatie over gezondheid is te vinden op www.directedemocratie.nu

 

 

 

Dit bericht is geplaatst in Klimaat leugen, Maatschappij, Nazi/Fascisten, Politiek, Uit de Euro - Nexitt. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.